Hoe kunnen we u helpen?

Veelgestelde vragen werkgevers

1. Ik ben als werkgever aangesloten bij SBZ Pensioen. Waar vind ik informatie?

U vindt meer informatie over wijzigingen doorgeven aan SBZ Pensioen bij werkgevers. Hulpmiddelen voor het geven van informatie over pensioen vindt u bij de toolbox communicatiemiddelen. Als u iemand van ons klantteam wilt spreken, neem dan gerust contact met ons op.

Wijzigingen doorgeven

Toolbox communicatiemiddelen

Heeft u een andere contactpersoon?

De contactpersoon bij uw bedrijf voor SBZ Pensioen kunt u laten wijzigen. Stuur dan een e-mail naar SBZ Pensioen. U vindt dit onderaan de pagina contact.

Contact

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrieven

Uiteraard kunt u altijd ons nieuwsoverzicht bekijken voor het laatste nieuws. We sturen ook regelmatig een e-mailnieuwsbrief. Geef uw e-mailadres aan ons door als u deze ook wilt ontvangen. Stuur dan een e-mail naar SBZ Pensioen. U vindt dit onderaan de pagina contact.

Nieuwsoverzicht

Nieuwsbrieven voor werkgevers

2. Ik ben als werkgever (nog) niet aangesloten bij SBZ Pensioen. Waar vind ik informatie?

De pensioenadministratie, het financiële beheer en de beleggingen bij SBZ Pensioen staan onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB). Net zoals alle andere pensioenfondsen in Nederland. Dat is geregeld in de Pensioenwet.

Wilt u meer informatie over de pensioenregelingen bij SBZ Pensioen?

Bekijk dan deze website in het menu bij de pensioenregelingen.

Wilt u een bezoek hierover?

Neem dan contact op met Edwin Schokker uitvoerend bestuurder van SBZ Pensioen. Dat kan via telefoon 06 531 696 73 of e-mail.

Denkt u erover om zich aan te sluiten bij SBZ Pensioen?

SBZ Pensioen regelt het pensioen voor werknemers van organisaties werkzaam in- of verwant aan de verzekerings- en de financiële sector in de breedste zin van het woord. Wilt u zich aansluiten bij SBZ Pensioen? U kunt zich aansluiten als u 10 of meer werknemers in dienst heeft. Meer hierover leest u bij aansluiten bij SBZ Pensioen.

3. Hoe geef ik wijzigingen van mijn medewerkers door aan SBZ Pensioen?

Loon- en dienstverbandgegevens ontvangt SBZ Pensioen via Uniforme Pensioenaangifte (UPA). Dit is gekoppeld aan uw salarissoftwarepakket. Sommige wijzigingen geeft u op een andere manier door.

Meer over wijzigingen doorgeven

4. Waar vind ik de actuele regelingsgegevens?

SBZ Pensioen voert verschillende regelingen uit. Dit zijn de Middelloonregeling, de Beschikbarepremieregeling en de Nettopensioenregeling.

De uitvoeringsovereenkomst en de werkgeversbijlage zijn ter ondertekening aan u verstuurd. In de werkgeversbijlage staan regelingspecifieke kenmerken. Wilt u een kopie ontvangen? Neem dan per e-mail contact met ons op. U vindt dit onderaan de pagina contact.

Contact

5. Hoe kan ik de vragen van mijn medewerkers beantwoorden?

Om uw werknemers te informeren over hun pensioen heeft SBZ Pensioen een toolbox communicatiemiddelen voor werkgevers ontwikkeld. In de toolbox vindt u allerlei handige hulpmiddelen om uw medewerkers te informeren. Bijvoorbeeld banners die u kunt gebruiken voor presentaties of op uw intranet. Zo is er een indienstpakket en een uitdienstpakket. Ook zijn er presentaties over de pensioenregelingen te vinden. In de checklist werkgevers leest u hoe u in gesprek kunt gaan met uw medewerkers.

Toolbox communicatiemiddelen

Checklist werkgevers (pdf)

Uw medewerkers worden op diverse manieren geïnformeerd

Werknemers kunnen op de hoogte blijven via deze website, Mijn Pensioen (hun persoonlijk portaal), persoonlijke brieven, nieuwsbrieven en webinars. Wij zoeken ook graag met u de samenwerking voor gastsprekers op uw events en kruisbestuiving via uw intranet.

Omdat SBZ Pensioen zoveel mogelijk digitaal communiceert met (oud-)werknemers, vragen we uw medewerking om uw medewerkers te stimuleren hun privé-e-mailadres aan SBZ Pensioen door te geven. Dan kunnen we hen ook bereiken nadat ze uit dienst of met pensioen zijn. Hoe ze dat doen, staat bij e-mailadres doorgeven.

6. Hoe krijg ik als werkgever informatie over de pensioenregeling in het nieuwe pensioenstelsel?

SBZ Pensioen organiseert regelmatig een werkgeversbijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomsten informeert SBZ Pensioen over de stand van zaken en benodigde acties.

Zodra er nieuws is over het nieuwe pensioenstelsel informeren wij u via deze website en onze werkgeversnieuwsbrief.

Veel werkgevers hebben wij ook al persoonlijk gesproken. Heeft u nog geen persoonlijk overleg gehad met ons, neem dan contact op met Edwin Schokker via telefoon 06 53 16 96 73 of e-mail.

Stuur ons een e-mail

Bent u als werkgever aangesloten bij SBZ Pensioen en heeft u een vraag?

Adviesgesprek aanvragen

Wilt u als werkgever meer weten over de pensioenregeling bij SBZ Pensioen?
Neem dan contact op met uitvoerend bestuurder Edwin Schokker.
Via telefoon: 06 53 16 96 73, of

Bel ons

Via 030 245 30 01
Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.

Liever anders contact?
U kunt ook contact met ons opnemen via:
Adres en klantteam

Op zoek naar ons bezoek- of postadres?
Of maak kennis met ons klantteam.

Klachten en geschillen

Heeft u een klacht of een geschil? Neem dan contact met ons op.

Pers

Heeft u als journalist vragen aan ons?

Feedback