Aansluiten bij SBZ Pensioen
SBZ Pensioen is hét pensioenfonds voor werkgevers in de financiële en zakelijke dienstverlening, waaronder de verzekeringssector. Ons doel is simpel: u als werkgever een goede, op maat gesneden, betaalbare pensioenregeling aanbieden. Aansluiting is vrijwillig en wat ons betreft gericht op een langdurige relatie. In de Statuten (pdf) van SBZ Pensioen (artikel 2) leest u of uw organisatie voor aansluiting in aanmerking komt.
Wilt u zich bij SBZ Pensioen aansluiten?
Stuur ons dan alvast uw bedrijfsgegevens.
- Bedrijfsnaam
- Adres
- KvK-nummer
- Loonheffingsnummer(s)
- Contactpersoon
- E-mailadres
- Telefoonnummer
Stuur ook een kopie van de statuten van uw organisatie mee. Daaruit moet blijken wat de aard van uw werkzaamheden is. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Wat werkgevers vinden van het nieuwe pensioenstelsel
Bent u benieuwd wat andere werkgevers vinden van de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel en de rol van SBZ Pensioen? Lees dan de interviews.
Wij vinden dat u een belangrijke rol heeft als het om het pensioen van uw werknemers gaat. Want een inkomen voor later is misschien wel de belangrijkste (en in ieder geval de kostbaarste) secundaire arbeidsvoorwaarde die u uw werknemers biedt. Wij voeren deze arbeidsvoorwaarde zeer efficiënt voor u uit.
Om uw intermediaire rol als werkgever richting uw (potentiële) werknemers goed te kunnen vervullen, hebben wij voor u onder andere de module Train de Trainer en een praktische Toolbox pensioencommunicatie ontwikkeld. Eenmaal ‘aan boord’ ontzorgen wij u niet alleen, maar stellen wij u met deze aanpak ook in staat om uw medewerkers te ontzorgen. Boven al staan wij voor u klaar en trekken wij graag samen met u op, want samenwerking zit ons in de genen.
Meer informatie over wat SBZ Pensioen voor u kan betekenen?
U vindt meer over onze pensioenregelingen bij Pensioenregelingen. Wilt u meer weten over vermogensbeheer? Bekijk dan onze brochure.
Bij SBZ Pensioen bent u verzekerd van een goed inkomen voor later.
Vertrouwde partner
SBZ Pensioen is hét pensioenfonds voor werkgevers in de financiële en zakelijke dienstverlening, waaronder de verzekeringssector. Ons doel is simpel: u als werkgever een goede, op maat gesneden, betaalbare pensioenregeling aanbieden. Aansluiting is vrijwillig en wat ons betreft gericht op een langdurige relatie. Dat geeft u vrijheid. En het stimuleert ons om goed te luisteren en te werken aan uw wensen.
De tevredenheid van onze klanten is ons kompas en daarom meten we die permanent. Wij letten er goed op dat de bedrijven en organisaties die zich bij ons aansluiten niet alleen bij SBZ Pensioen, maar ook bij elkaar passen. Daardoor voelt u zich bij ons thuis en legt u onderling makkelijk contact met elkaar. U begrijpt elkaar en wij begrijpen u. We spreken dezelfde taal en onze benaderingswijze is vertrouwd, flexibel en persoonlijk.
Efficiënte slagkracht
Wij begrijpen heel goed dat de kosten van uw pensioenregeling goed beheersbaar moeten zijn. Daarom bieden wij u een hoogwaardige maar ook betaalbare pensioenregeling, rekening houdend met úw wensen, die wij op efficiënte wijze voor u uitvoeren. Steeds meer werkgevers ontdekken dat, waardoor we groeien. Met als voordeel dat onze slagkracht toeneemt, onze wendbaarheid blijft en de kosten nóg verder dalen.
Oog voor de toekomst
Bij nieuwe ontwikkelingen voelen we ons thuis in de voorhoede. Een open oog voor innovatie, maar goed doortimmerd. Op dit moment kiezen de meeste bij ons aangesloten werkgevers nog voor een middelloonregeling. Een pensioenvorm die wij met veel keuzemogelijkheden aanbieden.
Maar we merken dat er een toenemende behoefte is aan andere vormen, zoals de Beschikbarepremieregeling (DC-regeling), Nettopensioenregeling (netto DC-regeling) of een combinatie daarvan. De DC-regelingen maken individuele kapitaalopbouw met doorbeleggen via Collectief Variabel Pensioen (CVP) nu al mogelijk. Hierdoor zijn wij, met alle regelingen onder één dak, goed voorbereid op de transitie naar een nieuw pensioenstelsel.
Digitaal: meer gemak, minder kosten
Wij bieden u naast een maatwerkproduct ook uitgebreide digitale dienstverlening. Daarmee stelt u uw medewerkers in staat in hun eigen portaal via een overzichtelijk dashboard real time inzicht te krijgen in hun gehele pensioensituatie. Bijvoorbeeld hun opgebouwde rechten, alle correspondentie en, bij een DC-regeling, hun premiebetalingen en beleggingsresultaten.
Uw medewerkers kunnen ook op eenvoudige wijze hun pensioen plannen. Deze gegevens zijn altijd actueel. Dit komt omdat wij uw salaris- en personeelsmutaties automatisch inlezen en de incasso en facturatie daar naadloos op aansluit. Het maakt daarbij niet uit of het een DB-regeling of een DC-regeling betreft. Met deze dienstverlening zijn wij toonaangevend in de markt.
Deze werkwijze levert niet alleen veel gebruiksgemak op, maar ook flinke besparingen op de uitvoeringskosten, ook bij de werkgever. En het kwaliteitsniveau van onze service steeg.
Flexibele voorwaarden, robuuste basis
Gemiddelde mensen bestaan niet en dus is onze pensioenregeling dat ook niet. Wij vinden dat een regeling goed bij u en uw werknemers moeten passen. In alle opzichten. Daarom zijn er flexibele parameters voor uw pensioenregeling, terwijl we door voldoende standaardisatie uw regeling van een robuuste basis voorzien. Daardoor krijgt u maatwerk voor een confectieprijs.
Flexibiliteit betekent dat u bijvoorbeeld zelf (in het overleg met de OR, vakbonden of personeelsvertegenwoordiging) de hoogte van de franchise bepaalt, het opbouwpercentage, de opbouw van het partnerpensioen of de keuzes die uw werknemers voor hun pensioen hebben. Daar stellen wij solide kaders en uniforme randvoorwaarden tegenover. Uw pensioenregeling is bovendien IFRS- en Solvency-proof. En de premie wordt actuarieel op úw personeelsbestand bepaald. U betaalt dus nooit meer dan nodig is voor uw eigen werknemers.
Solide en verantwoord beleggen
Wij beleggen uw pensioenpremie met visie en onze beleggingsbeginselen zijn geen dode letters, maar met overtuiging nageleefde waarden. Wij geloven bovendien dat een optimaal pensioenresultaat en het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid prima samengaan. Dus kiezen we bewust voor duurzaam en verantwoord beleggen, op basis van thema’s die passen bij onze achterban.
Dat doen we al meer dan 10 jaar samen met hoogstaande fiduciair beheerders. Een stabiel team waarin iedereen doet waar hij of zij het beste in is. Dit heeft onder meer geleid tot een mooie langjarige outperformance en een solide financiële situatie. Een overstap naar SBZ Pensioen biedt dus een verantwoorde continuïteit.
Ik geef u graag meer informatie over SBZ Pensioen
Neem contact met mij op als u vragen heeft of beleidsinformatie wilt ontvangen. U kunt mij bellen op 06 53 16 96 73 of mailen. Tot ziens!
Edwin Schokker, uitvoerend bestuurder SBZ Pensioen.